Alejandro Mesonero Romanos

בחזרה לשולחן התכנון

נתחיל מהלוגו, מה המשמעות שלו? 

אנחנו רוצים לאתגר את הקודים המקובלים בעולם הרכב. הרוח והפילוסופיה שעומדים מאחורי המותג חשובה לנו יותר מלהוציא לשוק מוצר זה או אחר.

 

אנחנו רוצים ליצור תחושה של שייכות למשפחה. לכן, יצרנו אנלוגיה באמצעות משולשים. דמיינו שני משולשים מצטלבים. הצורה של המשולש היא מאוד דינמית. יש לו בסיס יציב והוא פונה לכיוון ברור.

CupraGarageבחזרה לשולחן התכנון

אבל בלוגו המשולשים הפוכים.

כדי לתת ללוגו תחושה של "מהירות" ודינמיות. בנוסף, המוצרים שלנו יהיו שלמים באמצעות קולקציות ואקססוריז אחרים. אנחנו גם מכוונים לשותפויות עם מותגים וידוענים נוספים כדי להפוך את החוויה של CUPRA לשלמה יותר. מבחינתנו לא מדובר במוצר בלבד, אנחנו מסתכלים על המותג באופן הרבה יותר מהותי ועמוק.

 

מהו הרעיון שעומד מאחורי קופרה?

כקונספט, הרעיון של חטיבת ספורט עם ביצועים משופרים הוא קונספט קצת מיושן. זה מעבר למהירות הסופית. כשמסתכלים מעבר לזה תמצא משהו נוסף ברכבים שלנו. אנחנו מחפשים ליצור משהו יותר מעודן. לא משהו ברוטלי אלא יותר אלגנטי ומלא בסגנון. אנחנו מכוונים למקום מעט יותר שלו ומתוחכם.

 

מהירות היא ללא ספק אחד המרכיבים של CUPRA. איך אתה יכול לתאר מהירות.

מהירות כרעיון היא לנוע מאוד מהר, לחדד את החושים, את הראיה. זה האדרנלין שמשאיר אותך ער. יש קסם בתחושת ההתעלות שמקבלים מעצם התנועה המהירה. אם תשים ילד בעגלה ותרוץ איתה קדימה אתה תיצור תחושת מהירות ותענה בחיוך. זה מרכיב שנמצא בתוך כל אחד מאיתנו. מהירות היא מהנה, לנוע מהר זה כיף.

בעולם של קופרה אתה יכול לעבור מחוויה אחת לאחרת ללא קושי?

הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא המסע. זאת לא רק המהירות בפני עצמה, זה לא רק שיפור של זמן ההקפה של הנורבורגרינג במאית השנייה – דבר שכבר עשינו! הכיף האמיתי נמצא בדרך בה מגיעים לשם.

 

מה ההבדל בין נהיגה בקופרה בהשוואה לכל כלי רכב אחר?

מדובר בהרבה יותר מנהיגה במהירות גבוהה. זה הצליל של המנוע, איכות החומרים בתוך הרכב, אפילו הריח. ברכב ביצועים כל דבר פונה לחושים. קודם כל יש את הפן הויזואלי. לכן, אנחנו שמים דגש על המראה של הרכב. באותה מידה חשובה ההתנהגות שלו.

רכיבי רבים עשויים מקרבון-פייבר. לא שמנו אותם כדי שניתן יהיה להגיד שיש רכיבי קרבון ברכב – שמנו אותם כי שמירה על משקל נמוך של הרכב היא המפתח להתנהגות מהנה.

 

הכל נועד לגרום לרכב לעבוד באופן מושלם. להשתמש ברכיבים וחומרים יפים ולשמור באותה העת על הפשטות.

 

האם קופרה תתמקד בנהג?

בהחלט כן. אנחנו יוצרים סביבה שמתמקדת בנהג, אבל לא בצורה השמרנית המקובלת במכוניות מירוצים. אנחנו משתמשים בחומרים שכיף לגעת בהם. זאת הסיבה שהשתמשנו בצבע של הנחושת. הוא חם מאוד, צבע אמיתי. אנחנו רוצים להעביר באמצעותו את תחושת החמימות שיש למותג. זה לא צבע קר כמו אלומיניום אלא משהו חם יותר, קרוב יותר לאנשים. יותר אנושי.

 

מה העתיד צופה לעיצובים של CUPRA?

שום דבר לא חקוק באבן. אנחנו לא רואים קו כזה או אחר ששייך לקופרה. המכוניות שלנו ספורטיביות, יש להן אופי,  אבל הן לא נושכות. יש קו עדין בין עיצוב משהו מלא אופי לעיצוב אגרסיבי. ללא ספק יהיה מימד אלגנטי ומתוחכם למראה הספורטיבי של מכוניות CUPRA.

"אנחנו משוכנעים שהמכונית החשמלית יכולה להיות רכב מירוץ"

רק לאחרונה הצגתם את ה-CUPRA e-Racer.

נכון מאוד, והיא חשמלית במלואה! המכונית תוכננה מהיסוד בתור מכונית חשמלית – ותחרותית מאוד. המטרה הייתה שהיא תהיה מהירה כמו מכונית עם מנוע בעירה פנימית. בנוגע לעיצוב, יש מאחוריה סיפור מעניין: אתה זוכר את ה-Cup Racer? ייצרנו אותה מאוד מהר והיא הפכה להצלחה גדולה. למרות זאת, לא הספקנו לפתח את כל האווירודינמיקה של הרכב. לדוגמא, בגלל שמדובר היה בפרוייקט סודי התחלנו בלי בדיקות אווירודינמיות.

 

בגרסת ה-Evolution התמקדנו במטרה אחת: לייצר מכונית מהירה ב-8 קמ"ש מבלי לגעת במנוע, רק באמצעות אווירודינמיקה ובנוסף רצינו שהמכונית תראה יותר טוב. והצלחנו. כשהתחלנו לחשוב על ה-e-Racer האתגר היה גדול עוד יותר בגלל שהיעדים היו מורכבים בהרבה. המהנדסים שלנו ניגשו לעניין המשקל וניסו להשיג את יחס ההספק – משקל המוצלח ביותר. את האווירודינמיקה הם השאירו לנו, המעצבים. בנוסף, רצינו שהיא תהיה יותר יפה מהדור השני של ה- Cup Racer.

 

ועכשיו אנחנו כאן. אנחנו משוכנעים שמכונית חשמלית יכולה להיות מכונית מירוצים, או שמכונית מירוצים יכולה להיות חשמלית, ומאוד יפה, בזמן שאנחנו מצליחים לגעת בכל אותם רגשות עליהם כבר דיברנו.

אנחנו מאתגרים את כל המוסכמות שקיימות בעולם הרכב

האם יש אתגרים ספציפיים כשמקימים מותג רכב חדש יש מאין?

אתה חייב שתהיה לך פילוסופיה מאוד ברורה. אתה חייב להבין את הפילוסופיה שניצבת מאחורי המטרות אותן אתה רוצה להשיג. בתחילת הדרך אני שואל את עצמי איך אני רואה את המכונית שלנו בעוד 4 שנים. כשאני מקבל תמונה ברורה אני חוזר לשולחן השרטוטים ומתחיל לעשות את שלי.

 

איזה עוד תחביבים יש לך חוץ מעיצוב?

לנהוג. (צוחק).

 

מה מניע אותך? 

אני חושב שתשוקה. התחלתי לצייר מכוניות שהייתי בן 11, במחברות בבית ספר. בסופו של יום הצלחתי ללמוד מה שבאמת רציתי. עיצוב.

 

מה בנוגע לאנשים אחרים שמפתחים ובונים את מכוניות CUPRA מה מיוחד בהם?

העובדים שלנו נבחרו בקפידה. עובדים צריכים להרגיש את המותג. בנוסף, הם חייבים להיות אנשים שמוכנים להסתכן. כעובד, ייתכן שתצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לממש את הרעיונות שלך. העובדים שלנו הם מסוג האנשים שאומרים: "הבנתי, אבל אולי אפשר לנסות לעשות את זה אחרת". עובדים בקו הייצור צריכים להיות בעלי ניסיון רב. חלק מהרכיבים מורכבים בעבודת יד. אנחנו מקדישים תשומת לב רבה לפרטים הקטנים ובאותו הזמן נהנים להרכיב כל חלק בעצמנו. אי אפשר לעשות דברים כאלו במפעל ענק, צריך סביבת עבודה יותר אינטימית כמו שיש לנו כאן במרטורל (סמוך לברצלונה).